Så fungerar KFOs webbplats

Läs snabbguiden för att lätt hitta vad du söker på nya webben.

Logga in

Du hittar inloggningsrutan högst upp till höger. Lösenordet är samma som till gamla webben. Om du inte kommer ihåg ditt lösenord, klicka på ”Glömt lösenord”, så skickas en återställningslänk till din epostadress.

När du loggar in så filtreras informationen på webbplatsen så att du ser det som är relevant för just din verksamhet. Till exempel så hittar du dina nyheter, istället för alla nyheter.

Din inloggning är personlig. Även om du tillhör flera företag eller organisationer, loggar du alltid in med samma inloggningsuppgifter.

Inloggningspanelen

När du har loggat in ser du ditt namn högst upp till höger. Om du klickar på namnet hittar du inloggningspanelen.

Skärmdump logga in

Här kan du bland annat se och ändra dina uppgifter samt hitta kontaktuppgifter till er rådgivare. 

Tillhör du flera företag/organisationer kan du välja vilken verksamhet du vill se under rubriken ”Min verksamhet”.

Rådgivning

Under rubriken ”Rådgivning” har vi samlat all information du har nytta av som arbetsgivare. Nytt är att du hittar dina kollektivavtal, blanketter och mallar direkt på informationssidorna. Till exempel, på sidan ”Anställningsavtal” hittar du allmän information kring vad ett anställningsavtal ska innehålla, och längst ner på sidan finns den eller de blanketter som gäller för just er verksamhet.

Avtal & mallar

Du kan även hitta era kollektivavtal, blanketter och dokument genom att gå till ”Avtal & mallar”. Klicka på de gröna snabblänkarna för att snabbare hitta rätt.

Nyheter

Ibland finns en röd plupp ovanför rubriken ”Nyheter”. Den visar hur många nyheter som berör er verksamhet som har publicerats sedan senaste inloggning. En del nyheter är även försedda med ett grönt utropstecken. Det är en signal om att den här nyheten är extra viktig för dig som arbetsgivare att ha koll på. Vill du se alla nyheter som KFO har publicerat, välj visa ”Alla nyheter” och klicka sedan på Filtrera.

Sökfunktionen

Du hittar sökfunktionen högst upp på sidan. Du kan använda enstaka ord eller hela meningar. Ju mer sökfunktionen används, desto fler rätt träffar kommer den att ge. 

KFO-administratören har rätt att ändra verksamhetens uppgifter

Alla medlemsföretag har en eller flera KFO-adminstratörer som kan ändra verksamhetens uppgifter eller lägga till, ändra och ta bort användare för verksamheten. Du kan se vem som är administratör för din verksamhet genom att klicka på rubriken ”Se verksamhetens användare” längst ner i inloggningspanelen. Om du är KFO-administratör hittar du istället länkarna ”Ändra verksamhetens uppgifter” och ”Hantera verksamhetens användare” längst ner i inloggningspanelen.