Rösta på Svensk Kooperation till Svenska Designpriset

Svensk Kooperation har gått till slutomröstning i två kategorier i tävlingen Svenska Designpriset 2016.

Svensk Kooperation är dubbelt aktuell i den prestigefulla tävlingen Svenska Designpriset. Juryn har valt ut webbplatsen som möjlig vinnare i två kategorier: Information–Digital och Identitet–Digital. En fin bekräftelse på att arbetet med att kommunicera den kooperativa affärsmodellen är på rätt väg.

Nomineringarna innebär att juryn ser webbplatsen som en av Sveriges bästa utifrån kriterierna kommunikation, effekt, hantverk och känsla. Den 20 oktober vet vi vem som vinner.

Nu är det din tur

Men precis som i Melodifestivalen är det inte bara juryn som bestämmer i Svenska Designpriset. Även du får chans att välja dina favoriter bland de tävlande bidragen. Det sker genom en online omröstning.

Vill du bidra till Svensk Kooperations vinstchanser? Rösta på Svensk Kooperation i den första kategorin Information-digital den 5–11 september. Sedan ytterligare en gång i den andra kategorin Identitet-Digital veckan efter, den 12–18 september.

Gör så här för att rösta

  • Gå in på designpriset.se.
  • Leta upp kategori Information–Digital 2Ab. (5–11 sep.)
  • Leta upp kategori Identitet–Digital 3D. (12–18 sep.)
  • Registrera din röst.

Om Svensk Kooperation

Svensk Kooperation är ett partipolitiskt obundet initiativ som drivs av Arbetsgivarföreningen KFO, KF, Folksam, OK, Fonus, Riksbyggen och Coompanion i samarbete med HSB, LRF och PwC.

Läs mer om nomineringarna nedan.

 

Relaterad information