Lediga tjänster hos KFO

KFO växer och söker nu två nya förhandlare och en kommunikationsansvarig.

Läs mer om tjänsterna nedan och ansök via våra samarbetspartners Signum Rekrytering och Hammer & Hanberg

Förhandlare

Som förhandlare leder du intresse-, tviste- och kollektivavtalsförhandlingar för våra medlemmars räkning och ansvarar för flera viktiga avtalsområden. Du utgör en del av vår medlemsrådgivning i arbetsgivarfrågor och bidrar till att upprätthålla en hög servicenivå med tillgänglighet och personligt bemötande i fokus. Utöver rådgivning och förhandlingar kommer du att hålla utbildningar och arbeta med avtalsutveckling och partsarbete. Du kommer framförallt att tjänstgöra vid kontoret i Stockholm men resor i tjänsten förekommer.

Din profil

Vi söker dig som, förutom relevant högskoleutbildning, har flerårig erfarenhet av förhandlingsarbete och mycket goda kunskaper i arbetsrätt. Vi ser gärna att du har fördjupad specialistkompetens inom t.ex. arbetsmiljö, pension/försäkring, arbetsmarknad/integration eller organisation/ledarskap. Du är väl förtrogen med den svenska partsmodellen och stimuleras av att arbeta i en konsultativ roll. Vidare är du trygg i ditt arbetssätt och tar dig an nya uppgifter på ett konstruktivt och pragmatiskt sätt. Du har förmåga att se helheter och hittar ofta andra lösningar än den från början tänkta.

Ansök via Signum Rekrytering

Urval sker löpande och vi ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 22 mars. Läs mer om tjänsten och ansök via vår samarbetspartner Signum Rekrytering.

Kommunikationsansvarig

KFO söker en skicklig Kommunikationsansvarig som vill vara med att utveckla vårt kommunikationsarbete.

Som Kommunikationsansvarig har du en nyckelroll i organisationen och innebär att du planerar, utvecklar och håller samman det strategiska och operativa kommunikationsarbetet. En viktig del av rollen är att vara ett aktivt stöd för organisationen i kommunikationsfrågor och säkerställa att allt arbete går hand i hand med organisationens nya varumärkesplattform. Som du självklart är med och implementerar. 

Du arbetar både strategiskt och operativt med den interna och externa kommunikationen. Det innebär bland annat att ta fram budskap, coacha och stötta ledningen, arbeta med press- och media samt opinionsbildning. Du ansvarar även för att utveckla KFOs externa webb, digitala kanaler och sociala medier. KFO har ett stort fokus på att kommunikativt stödja deras olika kollektivavtalsområden.  

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har minst 3 – 5 års erfarenhet av liknade arbetsuppgifter. Vi ser att du har högskoleutbildning eller annan relevant utbildning inom kommunikation och marknadsföring. 

Du ska vara en utpräglad lagspelare med individuella kvaliteter och du ska kunna ansvara för att självständigt planera och utveckla ditt arbete. Det är positivt om du har erfarenhet från att arbeta i en medlemsorganisation. För att trivas har du stort intresse och förståelse för den svenska arbetsmarknaden och stort samhällsengagemang.

Du har erfarenhet av att ta fram kommunikationsplaner och strategier, oavsett om det är analoga eller digitala kanaler. Du har kunskap och erfarenhet av press- och mediaarbete samt av opinionsbildning samt en van beställare av byråtjänster. Du är en god skribent och har lätt för att ta fram och förpacka budskap. Du trivs med och är bra på att etablera relationer, såväl internt som externt.  

Ansök via Hammer & Hanborg

Urval sker löpande och vi ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 22 mars. Läs mer om tjänsten och ansök via vår samarbetspartner Hammer & Hanborg.

Om KFO

Arbetsgivarföreningen KFO organiserar kooperativa, ömsesidiga och samhällsnyttiga företag samt verksamheter inom välfärd och civilsamhällets organisationer. I våra över 4 000 medlemsorganisationer arbetar cirka 110 000 personer. Vi förhandlar kollektivavtal för ett trettiotal olika verksamhetsområden. Det gör oss till Sveriges största fristående arbetsgivarorganisation. Nu fortsätter vi vår satsning framåt och förstärker därför organisationen med tre nya tjänster.

 

Relaterad information